reklama

Hrušovská paráda

Čoraz väčšiu obľubu a pozornosť si spomedzi festivalov v posledných rokoch získala trochu netradičná , ale veľkolepá Hrušovská paráda. Ako už názov napovedá koná sa v malej nenápadnej dedine uprostred Hontu a počas troch dní sa do programov postupne zapoja takmer všetci obyvatelia dediny. Keď Hrušovčania rozmýšľali ako si získať turistov, rozhodli sa, že najlepšie bude ukázať im starodávne roboty, ktoré boli pred rokmi bezprostrednou súčasťou ich každodenného života. Pečenie chleba, pálenie míle, ale aj žatva a mlátenie obilia sa stretli s takým úspechom, že dnes sa počas festivalu počet obyvateľov Hrušova až zdesaťnásobí..

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Na Hrušovskej paráde som bol prvýkrat na jej prvom ročníku a to bolo zhruba pred jedenástimi rokmi. Vtedy som si to ani neuvedomoval poriadne, ale čo si pamätám je, že to nebolo veľmi veľké. Preto som sa potešil, keď mi rodičia oznámili, že tam ideme. Poctivo som sa vyzbrojil svojim digitálnym fotoaparátom a bol pripravený urobiť čo najlepšie snímky. Keď sme ta prišli, ohromilo ma veľké množstvo áut. Boli ich stovky. Trocha prekvapený som sa vybral do Hrušova. Cestou sme stretali veľké množstvo turistov mnohých národností. Keď som dorazil do dediny, zmocnil sa ma úžas. Dobové kostýmy, dobové jedlá, dobové výrobky. Človek sa cítil akoby sa vrátil o dobrých pár rokov dozadu. Fantastická atmosféra. Výrobky boli najrôznejšie - od rôznych druhov vín, páleniek a medovín po rôzne jedlá ako placky, husacinu, halušky až po také skvosty ako Modranská majolika, fujary, valašky ,jánošíkovské opasky alebo hrnčiarské výrobky. 
A všetko skvelo dopĺňali dobové ľudové kapely, ktoré hrali veselé pesničky. Proste atmosféra ako sa patrí.A pýtam sa sám seba: Zmenila sa Hrušovská paráda za tých jedenásť rokov? A hneď a si aj odpovedám:Určite a hlavne k lepšiemu...

A tu je nejaká fotodokumentácia, abyste si to vedeli predstaviť...







Jakub Habán

Jakub Habán

Bloger 
  • Počet článkov:  1
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Pohodový chalan, ktorý žije pre hudbu... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu